maandag 6 april 2015

Mijn Camera - Nikon D3100

In deze post ga ik jullie wat vertellen over mijn camera en welke lenzen ik heb.
(Dit ben ik, maar dan met een camera voor m'n kop)

Als camera heb ik een Nikon D3100, zoals je al in de titel ziet staan. De D3100 is al een van de iets verouderde modellen van Nikon, maar helaas heb ik geen geldboom. Ik vind hem in ieder geval prima.



Hierboven zie je de body van de Nikon D3100. Ik heb er niet veel speciaal op aan te merken. Hij ligt lekker in de hand, er zijn gripdingen bij waar je hem vast moet houden (dus hij glijdt niet snel uit je handen) en ik vind hem niet te zwaar. Lekker licht is hij ook weer niet, maar meer gewicht zorgt wel voor wat meer stabiliteit. Bij camera's dan.


Toen ik mijn camera kocht, juli 2013, kocht ik er een standaard kitlens bij. Wie kent hem niet: De 15-55 mm f/3,5-5.6. Hartstikke leuk om mee te beginnen natuurlijk, maar als je iets serieuzer foto's wilt maken schiet je niet heel veel op met deze. Ligt eraan welke kant je op wilt gaan: voor landschappen etc. is hij prima, maar voor portretfoto's niet echt. Hierboven zie je een foto van deze "grote" vriend.


Ik was die kitlens al vrij snel zat, want je kon er niet echt hele "bijzondere" foto's mee maken. Dus toen heb ik deze (foto hierboven) gekocht: de 55-200mm f/4.0-5.6. Ik merkte gelijk een heel groot verschil: mijn foto's hadden meer scherptediepte, ik kon natuurlijk veel verder inzoomen en het voelde meer als een "echte" camera met die lens erbij. Natuurlijk is deze lens ook niet erg bijzonder en niet zo duur, maar hartstikke prima voor nu. Het mindere vind ik wel dat hij niet snel scherp wilt stellen, dus ik heb hem ook regelmatig op de modus staan dat ik zelf scherp moet stellen. Ook weer onhandig, maar je moet toch wat.

Net als wel meer mensen heb ik nog wat lenzen op mijn verlanglijstje staan, dat is alleen nog even héél erg doorsparen. Dus tot die tijd heb ik deze twee lensjes en probeer ik er zoveel mogelijk uit te halen. Ik wil ook nog graag een lichtsterk objectief, dus iets als f/2.8-5.6. Dit was mijn eerste post tot zo ver, ik hoop dat jullie het wat vonden! Reactie is altijd leuk.

- Franka




Geen opmerkingen:

Een reactie posten